tirsdag 21. august 2012

HAGEVANDRING!!!

I dag kom den dagen eg ikkje heilt hadde kontroll på. Eg skulle ha mi første hagevandring og grugleda meg : )) Tenkte som så at eg har vel ingen ting å visa ein så erfaren hagegjeng?
I går kveld opna himmelen seg igjen og sleppte ned fuktigheit i store mengder. Å nei, å nei no vert vel dei restane som er igjen av blomar slått fulstendig ned. Ja, det var ikkje noko særlig flott syn i dag tidlig, så eg var ikkje heilt overbevist at dette kunne gå så veldig bra når eg for avgarde til jobb.
Det var som om nokon hadde sendt ei melding til verguden. Overraskande vart det opplett med god tempratur, så dette såg ikkje så verst ut likevel.

For ein overraskelse ca. 25 hageglade møtte opp. Nokre kom sykklande, somme til fots og andre i bil.

Forstod fort at med ein slik flott gjeng på besøk var det ingen ting å frykte. Hagefolk = utrulig kjekke folk. 

Sjå berre her ei utrulig blid dame og ei luuuuuuuur.......hadde ho tenkt å smake på eppla????

Hjelpe meg, er det noko lekkert dei har sett?????

Kanskje det var denne Geraniumen?

Hildrandedu.....for eit baklengsbilete.

Frå mi side vart det kun bilete av krukkene ved veranda trappa og av dei frammøtte i dag. Tida gjekk til god og humørfyllt prat.

Kaffikos og god hageprat under tak. Me var så heldige at her var ein hane i hønseflokken : D
Som Dykk har sett var dette ingen ting å gru seg for. Det var ein aldeles trivelig gjeng å ha på besøk.
Eg MÅTTE BERRE fortelje dei mi hemmeligheit. At eg har vorte HAGEBLOGGAR : )
Tusen takk for besøket alle mine hagevenner!

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Noko så upassande som dette, kom det ein heil gjeng sniglandes inn i hagen av desse....

..............trur ikkje eg har sett så mange på ein gong. Så ut med saksa for å begrense litt på bestanden.

15 kommentarer:

  1. Vil berre takke for vi fekk besøke den flotte hagen hagen din, masse spanande kombinasjonar av blomster, busker og tre.

    SvarSlett
  2. Så flott at hagevandringen ble vellykket! :-D Men det skulle også bare mangle, for hagen din ser jo kjempefin ut! Lekkert med de organiske formene på grusstiene dine og kombinasjonen med plen og bed langs disse!
    Den prikkete sneglen ser ut som en ung boasnegle? I så fall er du jo heldig, for de jager jo bort iberiaskogssneglen.. Jeg må inrømme at jeg hittil har vært så heldig å ikke stifte bekjentskap med den fryktede snegletypen i min hage ennå, men det er vel bare et spørsmål om tid..
    Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
  3. Så gøy :) Hagevandring er kjempegøy. Ingen forventer å se en strøken hage helt uten ugress, men en hage som gjenspeiler hageglede og det gjør jo din.
    Ha en finfin dag i dag.

    SvarSlett
  4. Det hørtes ut som en flott hagevandring! Ja, vi som eier hagene har nok lett for å tenke at vi ikke har noe å vise frem, men de besøkende sier noe annet, så da så :-)
    Den sneglen er en boasnegle ja, og den skal en la være i fred. Den spiser ander snegler, så vær venn med akkurat den ;-)
    Ha en flott onsdag. Klem Marit

    SvarSlett
  5. Så utrolig gøy. Ser virkelig ut til at dette ble en vellykket hagevandring!

    Ønsker deg en fin dag! Klem

    SvarSlett
  6. Hagen din ser kjempefin ut! Ikke rart de ville på besøk:) Ha en toppen dag!

    SvarSlett
  7. Å så artig at kom så mange , du har jo så flott hage så jeg ser at de koser seg
    skulle mer en gjerne vært der selv.

    Ha en strålende dag , klem fra Marit.

    SvarSlett
  8. Så gøy!...det ser ut til å være en flott gjeng..og en hyggelig stund dere fikk:)) Vakker hage har du...heldige de som kom på besøk:))

    SvarSlett
  9. Så opplevde du det samme som meg. Spenningen med åpen hage ble avløst av den gode følelsen at dette var kjekt både for meg og for de som kom.
    Jeg vil anbefale alle å prøve dette. Hagefolke er, som du sier, veldig kjekke og trivelige folk.

    SvarSlett
  10. Hagen din er jo så flott, så klart at de måtte kose seg hos deg :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med vel gjennomført Hagevandring!!
    Alle må vel trives i en slik deilig hage, og været får vi uansett ikke gjort noe med, så da får vi jo bare gjøre det beste ut av det!
    ønsker deg en fin fin dag!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  12. Så koselig blogg du har :) Her tror jeg jeg må komme innom flere ganger. Vel overstått hagevandring! God helg :)

    SvarSlett
  13. Så bra at det gikk så fint på hagevandringen hos deg, men noe annet hadde jeg ikke ventet heller! Du har jo en flott hage som du har all grunn til å være stolt av!
    Ooooops, boasneglen må du for all del ta vare på, for den skremmer bort de andre! Du er heldig som har den i hagen :)
    God helg!

    SvarSlett
  14. Jeg henger meg på de andre som har kommentert......flott hage !

    SvarSlett