søndag 2. september 2012

NATTHELSING......

I kveld skal eg begynne i ny jobb som nattevakt så då passar det godt med ei natt helsing.........

Etter regn kjem sol........og så omvendt. Slik har veret vore i dag. Og no merkast det godt at vi held på å skifte årstid. Men tempraturen har vore fin med enkelte periodar på over 16 grader.

No i kvelds skyminga måtte eg ut å ta nokre ferske bilete.......på den stunda var det både regn og eit lite solgløtt.

Regnbogen har vist seg mange gongar i dag.

¤ ¤ ¤

Gladiolus......denne var merka med navnet Priscilla men det kan ikkje stemme. Bilete på pakken er i heilt andre fargetonar..........

........den same her.

Valmue. Denne klippte eg ned etter bløming og no kjem den igjen......veldig regnvåt.

Løvemunn i haustfargar.

Det bugnar av epler....vi tynna godt ut i år og dei er veldig fine og friske......

.....slik ser dei ut . Veldig gode og holdbare. Veit diverre ikkje kva dei heiter.

Solgløtt på plommetreet. Det er enorme mengder plommer også......

........berre sjå her :) Må nok til å lage sylte.

Dette var mitt haustlige bidrag i kveld.

¤ ¤ ¤

Atter ein gong må eg få takke for at Dykk besøkjer meg her.
Og kommentarane varmar og gjer meg glad. Eg er overvelda.....

¤ ¤ ¤

Då vil eg ønskje alle ei god natt.......og på gjensyn.

17 kommentarer:

  1. Nydelige bilder i sol og regn!..regnbuen var flott!...og så mye frukt du har...iår er det nesten ingenting hos meg...ifjor var det helt enormt...så slik kan det skifte:)
    God nattevakt:))

    SvarSlett
  2. Håper du får en fin natt på jobb!
    Så godt med så mye plommer! Plommesyltetöy er jo snadder da....det spiste vi mye når jeg var barn.
    Klem Nora

    SvarSlett
  3. Dejlige billeder.
    Regnbuen godt fanget.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlett
  4. Lykke til i ny jobb! Fantastisk flott bilde av regnbuen, et blinkskudd! Fant du gullgryta i enden av den? :)
    Så flott farge det var på Gladiolen, valmuen og løvemunnen! Nydelige alle tre. Og de eplene var veldig fristende, plommene likeså!
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  5. Flott regnbuebilde!
    Det ble faktisk godt med plommer hos oss også, selv om det ikke så sånn ut i vår. Det meste av Opal er høstet, mens Victoria ikke er modne enda.
    Lykke til i den nye nattevaktsjobben din!
    Hilsen fra en annen som er på nattevakt i natt.

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde av regnbuen hos deg! Flotte epler du har, de så veldig fristende ut. Ha en fin dag etter nattevakt. Klem fra Marit

    SvarSlett
  7. Flott blogg du har, og for en hage!!
    Jeg legger meg til som følger, her må man jo bare komme tilbake.
    Klem

    SvarSlett
  8. Flotte høstbilder :) De eplene så utrulig gode ut. Masse lykke til med ny jobb.
    Klem fra Tua.

    SvarSlett
  9. Nydelig i sol og i regn ,men best i sol da.
    Så masse deilig frukt her er det vist bare å begynne å forsyne seg.

    Lykke til i ny jobb og ha en fin ny uke , Maritklem.

    SvarSlett
  10. Gratulerer med ny jobb. Biletet med solgløtt i plommetreet var verkeleg flott, fekk gruleg lyst på plommer! Ha ein god dag!

    SvarSlett
  11. Så fint regnbuebilde!Ja her var masse deilig frukt!Må nok til barndomshjemmmet mitt å plukke epler snart,der er det mange forskjellige sorter!Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. Så vakre bilder du har tatt fra hagen din. Det er vemodig at det alt er september, men det er nå hagen viser sin frodighet og overskudd, i hvertfall hos deg. Anne

    SvarSlett
  13. Så flotte bilder! Vi har også utrolig mye epler i år, sykdomsfrie og fine. Nå gjenstår å finne noe å bruke alt til...!

    SvarSlett
  14. Så spennende med ny jobb. Lykke til=) Så fine blomster du har, koselig at det blomstrer til langt utpå høsten. De plommene skulle jeg gjerne hatt. Det er bare så godt. Ingen plommer her i år, dessverre. Håper du får ei fin ny uke=) Legger meg til som følger av bloggen din=) Vibeke

    SvarSlett
  15. Ønsker deg lykke til i ny jobb. For en flott fanget regnbue og mye fine blomster hos deg. God vakt:-)

    SvarSlett
  16. Så flotte varme farger på blomstene dine. Bildet med regnbuen er bare eventyrlig.Gratulerer så mye med ny jobb som nattugle!

    SvarSlett
  17. Lykke til i ny jobb!

    Pricilla - fikk samme farge hos meg.... Det er nok noen som har enten surret i pakkeriet eller så har de plukket feil bilde til å ha utenpå pakken.

    SvarSlett