søndag 24. mars 2013

VÅRTEIKN # 2.

Vårteikn frå Møre og Romsdal, nærmare bestemt Sunnmøre.

Etter fleire plussgrader sist helg gjekk det over til mange minus denne veka. Sjølv om sola skin frå blå himmel klarer den ikkje å få opp temperaturen meir enn til eit par plussgrader midt på dag.

Men likevel har det tina litt og det har kome opp spirar.


Snøklokkene som står nær veggen har kome fram igjen.

                         Akeleieblad .                             Løkplante av eit slag.



Rundt dette treet har det smelta og her kjem Irisspirar fram.


Sjølv om det er kaldt sprett knuppane ut på Kaprifolen.


Litt av kvart kjem til syne når det tinar.


Rundt stilkane tina det små hol heilt ned til bakken.


Bilde frå i dag over og under frå sist veke. Ser godt at det har minka ein heil del på snøven.


Det var vårteikna frå meg denne Søndagen.

Det er Elin med bloggen I hagen ved skauen som utfordrar oss i å vise vårteikn rundt om i landet vårt.
Klikk på bilete under så kan du sjå frå mange stadar i landet.


¤ ¤ ¤

Med desse påskekyllingane som eg har hekla vil eg ynskje dåkke alle ei

GOD PÅSKE.


Påskeklem frå MarJE:

22 kommentarer:

  1. Herlige bilder fra hagen din! Snøklokkene er jo i blomst hos deg! Mine er under 30 cm med snø.
    Flott påskekyllinger du har heklet!
    Fortsatt god søndag!
    Klem Marit

    SvarSlett
  2. Kjempe fine påskekyllinger du har laget!
    Når jeg ser på bildene dine så kjenner jeg at jeg lengter etter vår. Krafse litt i snøen for å se under om det kommer noe, og gå på jakt etter små vårtegn hver dag etter jobb.
    Det har kommet langt hos deg da, så her må du bare nyte!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Se her ja så mange fine vårtegn og blomster, snøklokker er noen tøffinger og så fine der de står blant rusk og gammelt løv.
    Så søte påskekyllinger, det er så koselig med heklet pynt.
    God palmesøndag, Maritklem.

    SvarSlett
  4. Alle vårtegn mottas m stor takk : ) Akkurat nå må Rantenhagen klare seg uten og oss og vise versa, men jeg regner med en viss progresjon : ) De heklede kyllingene var skikkelig søte! God søndag!

    SvarSlett
  5. Koselig å se at det spirer igjen. Det er virkelig på tide at våren kommer nå! :)
    Savner varmen og hagegledene!
    Så søte kyllinger du har laget!
    Ønsker også deg en riktig god påske!!
    *klem*

    SvarSlett
  6. Herlig med vårtegn i hagen. Her er det nesten en meter med snø ute enda,
    så det er ei stund til før jeg behøver å se etter noe i blomsterbeddene.
    Slike kyllinger heklet jeg en del av for mange år siden. Lurer på om jeg ahr de
    fortsatt?? Må nok på loftet å lete litt.
    Ønsker deg ei god påskeuke :)

    SvarSlett
  7. Så herlig å se alle vårtegnene hos deg. Gleder meg til å se hagen din i full flor til sommeren :) Kyllingene var utrolig søte :)
    Ønsker deg en flott påske!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  8. Likte så godt kyllingane dine:) Her er ikkje mykje som minner om påske!
    Fekk besøk av dotter og svigerson i dag og ho synest ikkje det var mykje påskestemning å spore. Bordet var dekka med vårlig blått og eføygreiner:)
    Jubelen sto nesten i taket då ho oppdaga at eg hadde hengt nokre egg i ei grein bak døra:)) Nei gult er ganske fråverande her....
    Men ein fantastisk flott dag har det vore då. Deilig i solveggen på verandaen.
    No er det speling på gong rundt spisebordet - då melder eg pass og tek meg heller ein tur til blogglandia;)
    Ha ein fin søndagskveld!
    Klem frå meg.

    SvarSlett
  9. Flotte vårtegn.
    Snøklokker får jeg bare ikke til, til tross for alle mine iherdige forsøk. Men jeg gir ikke opp, kanskje jeg til neste år kan vise frem Snøklokke vårtegn. (håpe, håpe)

    Fin påske til deg.
    Klem

    SvarSlett
  10. Så koselig med knopper som titter opp. Her er snøklokkene helt dekket av snø, og det er resten av knoppene også. Men når man venter på noe godt.... Søte små kyllinger du har laget! Ha en fin påske!

    SvarSlett
  11. Så langt det er kommet hos deg!..var en runde i hagen idag...ikke noen knopper å se ennå..nå er jeg skikkelig utolmodig!
    Fine og vårlige bilder hos deg!
    God påske:)

    SvarSlett
  12. Koselige vårtegn hos deg!
    De kyllingene du har hekla er jo bare sååå søte! :-)
    God påske til deg også!

    SvarSlett
  13. Herlige vårtegn hos deg! Kan nesten ikke vente til vi kommer like langt her. Så utrolig søte påskekyllinger du har heklet! :) En riktig god påske til deg!!!!

    SvarSlett
  14. Takk for de fine vårtegnene du viser! Flotte snøklokker:) Og de søte små akeleiebladene. Hos deg er det snart mer i blomst.
    Jammen har det smeltet mye forrige uke.
    God påske!

    SvarSlett
  15. Du verden! Det spirer jo som bare det:) Ser godt forskjell på bildet fra i dag og i forrige uke. Så deilig at det virkelig minker! Her spirer det bare i pottene inne.
    Ha en strålende påske!

    SvarSlett
  16. Heisan. Fantastisk at spirene presser seg fram til tross for snø i nære omgivelser. Klart våren kjem !! Det er kjekt å fylgja med no framover. Ha det godt og god påske.

    SvarSlett
  17. Kor koselege gule påskekyllingar.
    Slike kunne eg tenkt meg å hekle, men det må bli til neste påske :)
    Det er så kjekt når ein ser vårteikna, det gir optimisme og von.

    Vonar dagane vert like fine framover.
    Nattaklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  18. Såå koselig å se at våren er på gang, her snør det litt i dag..
    Innom for å ønske deg ei riktig god påske, kos deg masse!! Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  19. Så kjekt å se at vårtegnene dukker opp hos deg. Snøklokkene dine er visst kommet lengre enn mine. Tenker at alt sikkert kommer til å eksplodere når varmen kommer.
    Ha en riktig fin påske!

    SvarSlett
  20. Herlige bilder. :))
    GOD PÅSKE til deg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  21. Vil ha snøklokker! Nå!

    SvarSlett
  22. Heia Marje, tusen takk for alle de koselige kommentaran du legg igjen hos mæ :)
    Det spirer jo godt i hagen din tross snø og lite + grader.

    Her laver sneen ned, ikke noe påskevær og rope hurra for.

    Ha en riktig fin påske, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett