søndag 29. september 2013

OVERRASKANDE BLØMING.

Litt forskjellig som skjer her i hagen.
I går fekk eg tømt varmkomposten slik at den er klar for vinteren. Håper den kjem like fort i gange som sist. Trur det var varme i den etter berre tre - fire dagar.

Eg var fast bestemt på at eg ikkje skulle plante løk i haust fordi alt som eg planta i fjord haust fraus eller rotna. Men ein slik vinter kan det vel ikkje bli igjen........eg har planta mykje løk. Gled meg alt til våren.

Denne veka kom frosten og tok med seg ein god del av georginene. Dei som stod beskytta under tre gjekk det litt bedre med. Det var - 1,3 på det kaldaste.

Vi har hatt eit nydeleg haustver siste tida. Sol og klar rein luft.
I dag er det grått med regn. Men inn i mellom bygene tok eg ei runde med kameraet.

Og sjå kven som har starta bløminga eit år for tidlig.....


....ei av Stokkrosene eg sådde. Det er første gong eg har denne planta i hagen og jammen glad for at eg tok til vetet å sådde den. 3 sortar har eg sådd så det blir meir glede neste år.


Skal tru...når den blømer no, kjem den då igjen neste år ? Er det hjelp å klippe ned blomestilken ?
Nokon som kan gi råd ?


Desse er også nye av året. Svart toårig fiol som eg vann frø frå Elin med bloggen I hagen ved skauen og nelliken som er staude fekk eg frø frå Turid med bloggen Tuaihagen og huset.
Kjempefine begge to og kjekt med bløming første året.
Nelliken hadde lagt seg godt rundt fiolen. Den forstod nok at det var ein fin fargekombinasjon.


Her ser vi Nelliken litt bedre.....


.......og her fiolen.

Her kjem fleire som har vore i hagen lenger.


Geranium Ballerina.


Klematis denne rakk å kome med blomar i år.
Etter sist vinter var det berre to av klematisane som kom sånn nokon lunde i rimelig tid. Så eg var heilt sikker på at dei andre hadde gått ut. Men alle har kome ut gjennom sommaren og hausten.
Den siste oppdaga eg for to veker sia når eg skulle plante ein ny der den stod.
Ja, ja kjekt det så fekk eg finne ein anna plass til den nye :))


Revebjelle - det er alltid ei som blømer gjennom heile sesongen til frosten kjem for fullt.
I bakgrunnen Søyleblome, rose og gul buskmure.


Alltid like vakker og har vore slik heile sesongen New Dawn klatrerose.
Har heldigvis planta meg ei til i år.


Hugsar ikkje navnet i farta. Løkplante som kjem med grøne friske blad om våren. Så visnar dei ned og store krokus liknande blomar kjem om hausten.


Kinasøte.


Ved innkøyrsla er det kinasøte og lyng som viser fargar.


Litt pynt ved inngangsdøra.

Helgegleder eg vil dele hjå Vivis hagerom og litt til.

God ny veke ønskjer eg alle som vitjar meg.

MarJE.

12 kommentarer:

  1. Mykje vakkert i hagen din endå! Heldigvis ikkje så kaldt lenger så kanskje det får stå og bløme ei stund til! Var ut og skulle rydde vekk litt men det er så mykje som står fint endå så får stå litt lenger:)
    Nydeleg fin den svarte fiolen! Veldig spesiell....
    Koseleg utanfor døra di! Veldig innbydande;) Flink til å få det fint til du MarJE!
    Ha ein flott ny veke:))
    Klem frå meg.

    SvarSlett
  2. Dette var et herlig og inspirerende innlegg! Fine bilder, er enig i at fiolene og nelliken var søte sammen, begge litt kjølige i fargetonen. Og når du har valgt en slik skrifttype, er det som å lese håndskriften din. Det gjør det til en ekstra opplevelse å lese dine blogginnlegg! :)
    Når det gjelder stokkrose, har jeg ei som blomstrer for andre året på rad. Den står på et lunt og gagnlig sted som varmes opp av sola inntil en varm steinmur! Og her trives den så godt, at den kommer igjen. Jeg syntes selv det var rart, men jeg har lest at det kan skje der det er lunt og de dermed trives ekstra godt. (Selv fjernet jeg stilken etter blomstring, hovedsakelig fordi den ble litt stygg som avblomstret.)
    På hagelagets løkmøte nå i september, fikk vi tips av en løkekspert om at bed med tulipaner etc må dekkes om vinteren med einer eller annet godt dekke. Du vet helt sikkert det fra før du som er så flink med hagen, men jeg tenkte jeg skulle si det likevel, syntes nemlig det var interessant at det ikke bare er rosene som trenger ekstra vinterdekke.
    God uke til deg, i din VAKRE hage!!
    Stor klem fra Ingvill

    SvarSlett
  3. Løken som blomster er kanskje en Colchicum speciosum? God ny uke!

    SvarSlett
  4. Hei;)
    Kan nok ikke hjelpe deg;) Men så vakkert det blomstrer hos deg;) Minner meg om at jeg må så stokkroser og revebjeller neste år;) Det kom ingen i år:(
    Kinasøtene er så fine, de skal jeg "jakte" litt på;)

    Ønsker deg en superfin uke;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  5. Så koselig med litt blomstring på tampen. Jeg har hatt stokkroser i mange år. Ikke nå lenger desverre. Må så på nytt igjen. Mine blomstret i flere år. Skar stilkene ned om høsten. Veldig koselige og gammeldagse blomster.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott innkjørsel du har! Det må være et koselig syn å se det bedet når en kommer til deg!
    Løk i jorden er smart, for da er det bare å begynne å glede seg til neste vår :)

    Ha en ny fin uke.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  7. Her var det virkelig flott blomstring. Stokkroser er så utrolig flott. Jeg har aldri fått til dem, så jeg nyter andres så fort jeg kan.
    Veldig flott og frodig helgeglede du viser denne gangen. Ha en super uke! Klem

    SvarSlett
  8. Imponerende blomstring hos deg. Kjempeflott!!

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så mye flott som blomstrer hos deg fremdeles! Vil tro at stokkrosene har større sjanse for å komme igjen neste år hvis du skjærer ned blomsterstengelen i høst. Her var også klematisene veldig seine i år. Kun en som ikke kom opp, men kanskje det er liv i roten.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  10. Jammen har du mykje fint som blomstrar i hagen enno.
    Det ser ikkje ut som kalde netter har noko å seie.
    Du er så flink til å førebu neste års blomstring. Ingenting er
    overlete til tilfeldigheitene.
    I dag er det ein deilig dag, eg har gått tur i vakkert haustver.

    Ynskjer deg fine haustdagar.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Å så fine disse høst blomstene er, de gir ikke opp før de må.
    Flotte bilder, ha en fin 1 oktober.

    SvarSlett