lørdag 11. oktober 2014

DAGENS VANDRING I HAGEN.

Hagen viser fortsatt mykje i dei kulørane som minner om sommar, men etter nokre kraftige innhogg i rabattane med rydding ser ein at vi nærma oss den kalde årstida.

Med nok ein fin haustdag har eg vore i hagen berre for å kose meg med kameraet i hende.

Hagen er full av fuglar og det høyrest godt. Dei kvitrar om kapp. 
Eg hengde opp i gjen ein matar tidlig i sommar så det er nok grunnen til at det er så mange alt no.

I dag vel eg haustfargar på bileta.


Sommar Rudbecia " Autumn colors "
Første året eg sår desse og heilt sikkert ikkje det siste. Dei er i mange mørke gylne fargar.


Ein variant på nært hold.......


..............og her.


Ei stor gyllen Solsikke som held på å opne seg.....


.............dette er minisolsikke.


Ringblome frå ein blandingspose.


Oppe t . h . sommar Rudbecia " Prairie Green Eyes ".

Dette var mine gylne HELGEGLEDER  som eg deler hjå Vivishagerom og litt til.....

MarJE

15 kommentarer:

  1. Så mange vakre bilder du viser! Jeg liker blomster i de varme fargekulørene og de du viser her er jo helt fantastiske!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Dette var fine og vakre høst blomster, jeg er også så glad i sommer solhatt.
    De frør seg villig hvis en lar de visne og stå til våren.

    I år har vi fått mye igjen for hagearbeidet, tidlig vår, fin sommer og høst fantastisk.

    Nydelige bilder, god søndag til deg.

    SvarSlett
  3. Så mange fine blomster i gyldne toner. De fleste var ukjente for meg. De passer godt sammen med høstens farger. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Nyyydelig!
    Noen år siden jeg hadde rudbecia nå...neste år skal jeg ha de igjen...så vakre nå med sine mørke og gylne nyanser:)
    God søndag:)

    SvarSlett
  5. Kjære vene så vakre de Rudbeckiaene er! De har jeg fått øynene opp for i det siste, for jeg har sett de på så mange blogger. De mørke røde er så utrolig vakre!

    Solsikkene var også flotte hos deg!

    Klem, Marit

    SvarSlett
  6. Hei! Vakkert. Den varme gløden liker jeg veldig godt. Jeg har også sådd noen av dem du har, og det skal gjentas. Hvert år angrer jeg på at jeg ikke har sådd mange, mange ringblomster. I år satset jeg på at de skulle selvså seg, men de ble ikke mange nok. Så til neste år skal jeg hjelpe mer til.
    God søndagskveld! Anne

    SvarSlett
  7. Her var det fortsatt mange blomster, og utrolig flotte farger=) Håper den nye uka blir fin=) Vibeke

    SvarSlett
  8. Så kjempefin de brune solhattene var! Det var virkelig et lekkert tips. Skjønner godt at du vil så dem igjen. Disse var virkelig lekre!

    SvarSlett
  9. Nydelige høstfarger du viser :) Rudbeciaen må nok prøves til neste år her også.

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder fra hagen din!! Takk for at du deler! :-)
    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  11. Så fine høstblomster nydelig fargespill.

    Vi finner ikke LYKKEN,vi skaper den.
    Ny uke,nye muligheter,så grip dagen ♥

    SvarSlett
  12. Hei
    Kjempe mange flotte blomster. Dette er blomster jeg liker godt, og da spesielt når de har en slike flotte og varme farger.
    Tusen takk for en fin helgeglede.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  13. takk deg - fine bilder. Herlige blomster. Fantastiske farger vi har... enda.
    Nordpå jeg så bilder med snø allerede.
    Vi har fint været middagen - jeg kan sitte ute og spiser lunsj med solen. Veldig glede.
    Men kald været kommer hurtig... og så jeg strikke med varm ull.
    Ha en riktig fin dag. Hilsener sender deg Viola

    SvarSlett
  14. Nydelig !!!!
    Klem fra Anne

    SvarSlett