torsdag 15. november 2012

ÅRETS SISTE........

.......arbeidsdag i hagen.

For ei stund sida når snøen og kulden kom trudde eg ikkje det vart noko meir hagearbeid i år.
Men været på denne tida av året snur fort, og jammen er det bra slik at eg fekk raka vekk lauv og rydda litt. På dagtid har det vore opplett og rundt 10 varmegrader.


Har raka ein gong før men skulle ikkje tru det.......6 - 7 slike korger vart det no igjen.


Tømde komposten halvvegs for berre litt sida, men no er det fullt igjen.
Har ein til som står litt opp om denne. Kjekt å ha til våren når beda skal fyllast på.


Oppsurra og vinterklare.


Jammen vart det 4 nye klatrestativ til til rosene før vinteren. To forskjellige firkanta og to av dei trekanta. 7 nye stativ i haust tilsaman  : )  Heldige meg.


Litt farge glede i hagen i dag.
Fantastisk at noko er igjen.


Haustblad i grusbedet.


Skrotten storkosa seg med " gøyme å leite " leiken. Han rende rundt som ei pil og synest han var storkar.

Eit par pakkar løk som låg igjen i garasjen kom også i jorda.

Det var siste slutt av haging for i år  :))

Ha ein alle tiders kveld !!!

20 kommentarer:

  1. Hagen din ser kjempekoselig ut=) Kjenner jeg gleder meg til vår slik at jeg kan se mer av hagen=) Fin helg når den tid kommer=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Kor deilig det var å sjå litt blomster no når det er så mørkt og trist! Og han Skrotten din er no aldeles til å ete opp!
    Flinke du som ordnar så fint til for vinteren! Men no er det visst storm på gong høyrest det ut som!
    Ein flott kveld til deg!
    Klem frå Alva

    SvarSlett
  3. Tenk å gjøre hagearbeid i november. Her er det frost, så hagen min får vente til våren.

    Kos deg videre og nyt førvintern! Klem

    SvarSlett
  4. Noen ganger er det deilig at en gjør noe for siste gang denne sesongen. Håper å få snudd resten av komposten i helga. Og få satt resten av løkene, klarte ikke å la være å kjøpe på billigsalg. Innmari fine klatrestativ du har i hagen. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. Ja, det var jo heldig at det ble mildvær igjen, slik at en kunne få raket vekk alt løvet som lå under snøen. Så søt katt du har!
    Ha en fin kveld, klem!

    SvarSlett
  6. Så flink du er:) Men godt med alt som er gjort. Mye løv ja! Nå kan vinteren bare komme hos deg:)
    God fredag!

    SvarSlett
  7. Så flink du er.
    Jeg har store planer om å ta litt i hagen, gjøre den klar for vinteren, men...
    jeg venter på at regnet skal gi seg.
    Ikke lurt, for det ser ut som om det ALDRI blir slutt.
    Ønsker deg en superkoselig fredag.
    Klem
    -Aileen

    SvarSlett
  8. Kor flink du er.
    Eg skulle hatt meg ei runde og raka, men tenkjer at lauvet er bra
    for planter og plen over vinteren ??
    Men det er vel berre lat eg er,....

    Eg ynskjer deg god helg, helst utan regn :)
    Klem Anne-Mari

    SvarSlett
  9. Ja det er ganske utrolig at en kan gjøre hagearbeide i midten av november, men det er godt for alt som er gjort.
    Så heldig du er som har fått så mange fine klatrestativ, en får jo tatt litt bedre vare på plantene når en kan binde de opp.

    Så søt pus, God helg.
    Marit.

    SvarSlett
  10. Det er koselig å fortsatt kunne pusle litt i hagen når vi har hatt en så mild høst. Jeg plantet faktisk et par poser blomsterløk i går! Veldig fint med slike klatrestativ til rosene, slike ønsker jeg meg også.. Ønsker deg en riktig fin helg! Klem fra Berit

    SvarSlett
  11. Fine bilder og pusekatten var kjempeskjønn! God helg!

    SvarSlett
  12. Åååå,så flink du er,flott å få løk i jorda.Fine stativ,litt røffe og tøffe:)
    Nydelige naturbilder,lenger ned her.God helg!

    SvarSlett
  13. Gode billeder.
    Hvor har du dog haft travl. Jeg er slet ikke færdig med at gøre haven vinterklar.
    Næste uge bliver der ikke tid til ret meget havearbejde for da har vi travl med at gøre klar til vores julemarked.
    Sød kat du har.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlett
  14. Takk for hyggelig melding på bloggen min:) Mine søte små hjelper til med alt de kan, pluss litt til. De ville selvfølgelig også skrive kort. Men det er kjekt å gjøre det man kan sammen. Håper frøene spirer hos deg. Du får oppdateretil våren:)

    SvarSlett
  15. Gleder meg allerede til å følge hagen din til våren!
    Ha en fin helg...

    SvarSlett
  16. åååh! Fine Skrotten.
    (Ja, fine hagen og, men katten tok kaka)

    Ha en fin lørdagskveld

    SvarSlett
  17. Vad fina blommor du har i trädgården än fast det är nov.
    skönt att ha fixat det mesta innan vintern, den kommer nog snart.
    kram Meta

    SvarSlett
  18. Herlig katt i en deilig hage!

    Ha en deilig helg!

    SvarSlett
  19. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. :)
    Bildene er nok ikke "feriebilder"... Jeg bor nemlig fast her på Mallorca jeg. ;)

    SvarSlett
  20. Så godt å få gjort det siste...selv om vi er langt uti november:)
    Og temperraturen er jo flott om dagen...
    Klatrestativer i armeringsnetting er også mine favoritter,har to lange og det blir nok flere:)
    God søndag:))

    SvarSlett