søndag 4. november 2012

HELGE GLEDER.

Hjå  "Vivis hagerom og litt til " er det fotoutfordring om våre helgegleder.

Denne helga er eg ikkje av den mest aktive sorten sida eg har jobbhelg og søv ein del av dagen.
Men gleder er det likevel mange av.

Her kjem mitt bidrag.

Den største gleda  i dag har eg ikkje bilete av men eg kan fortelle om den  :)
Når eg omsider stod opp lukta det deilig middag. Herren i huset hadde laga nydelig heimelaga gryte, og den stod serveringsklar. 
Heilt fantastisk god var den.


Tok fram hagenotat boka mi å fekk tenkt gjennom og skreve ned nokre  ( mange og store )
gjeremål for neste sesong. Måtte selvfølgelig ha kaffi med ein søt bit attåt.


Hjelp......dette vart kanskje i meste laget  :)
Men for ei glede å berre tenke på det.


Har fått igjen handarbeids lysta eg hadde i mine yngre dagar. 
Nytt prosjekt på gang. Dette skal bli til ......hemmelig inntil vidare : )
Det er eit ganske stort prosjekt som eg kjem til bake til. 
Eg kosar meg og gled meg til å sjå det ferdig.


Så er det alle Orkideane mine som står rundt omkring i huset og kjem igjen med flott blomstring.
Herlige plantar.

HER kan du sjå fleire bidrag.

18 kommentarer:

  1. Det er deilig å sette seg ned og finne roen. Da kan ideene komme. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Høsten er tiden for mimring, planlegging og kos.
    Heldige deg som fikk så god gryterett av gubben.

    SvarSlett
  3. Så mange flott helge gleder.
    Ha en flott søndags kveld!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så smart å ha en notatbok liggende rett ved siden av der du sitter mye og notere etter hvert som ideer dukker opp. Halve gleden med å ha hage er nettopp planleggingen om vinteren! Ha en fin kveld, klem :-)

    SvarSlett
  5. Det behøver ikke være noe kjempe stort som skaper glede! Jeg skjønner veldig godt at du har kost deg i helga!

    Kjempe hyggelig at du ble med på min fotoutfordring! Ønsker deg en kjempe fin søndagskveld! Klem

    SvarSlett
  6. Så mange fine helgegleder du deler!..de står i kø hos deg..:))
    Koslig å finne igjen handarbeid gleden...det samme har skjedd meg..det siste året..og det er så gøy:)
    Alltid hyggelig å kikke innom deg:)
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  7. Her var det mange gleder på en gang;o) Så deilig å finne glede i hverdagen - og håndarbeid er også definintivt noe av det som gleder meg mest også;o)
    Ønsker deg en strålende uke!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Ja her sto søndagsgledene nærmest i kø :) man skal ha litt planer å strekke seg etter. Litt å drømme om gjennom vinteren :)

    SvarSlett
  9. Kjekt å høyre om ein fin søndag, der du har fått utretta mykje sjøl om du har sove. Forstår at du har nattevakter.
    Nydeleg strikk, det blir spennande å sjå kva det blir.

    Ynskjer deg ei fin ny veke !
    nattaklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. Imponerende strikkearbeid! Er litt misunnelig på dere som er så flinke å strikke! Takk for koselig kommentar. Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  11. Nydelig helgekos, og noen helger trenger vi absolutt krabbe opp i godstolen med strikketøy og planlegge neste sommer!
    Ønsker deg en riktig fin ny uke, MarJE
    Titti-klem!

    SvarSlett
  12. Hei hei.
    vips!!! så kom jeg inn hit til deg....så kjekt.
    Fin blogg, med mye aarti og lese.
    Legger meg til jeg så kommer jeg nok tilbake til deg.
    så deilig helg du må ha hatt.....det gjør underverker med små og store gleder i hverdagen.
    Det beste er jo at de aller beste gledene er jo helt gratis, det gjelder bare å få alt ut i livet.....for vi tenker jo mye og det og det skulle vi ha gjort.....ble nesten litt påvirket jeg nå så en el anen skal få en oppmerksomhet om ikke lenge.......
    Ha en strålende uke på vestlandet!
    De beste ønsker til deg fra ida.
    Velkommen inn til meg om du har tid og ork og lyst......

    SvarSlett
  13. Så fine helgegleder!

    Fortsatt god veke vidare :-)

    SvarSlett
  14. Å planlegge og drømme seg bort i nye hageprosjekter for året (evt årene) som kommer, det er noe av det beste jeg vet :-) Jeg har en tendens til å bli litt revet med, men realitetsorientert blir man jo før eller siden uansett ;-) Og det man ikke rekker det ene året, kan man jo bare ta året etter. Å planlegge er gøy uansett! Ønsker deg en god uke :-)

    SvarSlett
  15. Spennende med planlegging av neste års hageprosjekt!Jeg har noen planer jeg også,for hagen på hytta,men bare oppi hodet mitt!

    SvarSlett
  16. Så fine prosjekter og helgegleder, det er det som er så artig med å ha blogg en får så mange fine ideer og kreative blogg innlegg.
    Jeg ønsker deg en super duper kveld og uke.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  17. Så mange fine helgegleder :) Nydelig orkide, og håndarbeidet ser spennende ut; hva er det du lager tro? Ser ut som du har mange hageplaner for neste sommer.
    Jeg har så smått tenkt ut noen planer for hagen neste år, det gjenstår bare å få de ned på papiret :)

    SvarSlett
  18. Er bare så koselig å se innom bloggen din. Blir nyskjerring på hva du strikker :)

    SvarSlett