søndag 2. juni 2013

HELGEGLEDER # 28

Denne helga er det jobbhelg og det passa fint for det har vore eit skikkelig regnver. Etter det yr.no melder blir det sol igjen etter helga, så desse regnskurane gjer berre godt for alt som skal spire å gro. 

I går hadde eg besøk og eg var så heldig.......dei hadde med seg denne flotte planten.
Det er første gong eg er eigar av ein slik.


Pasjonsblome.......nydelige fargar.


¤ ¤ ¤

På jobben i natt fekk eg overraskande natteleg besøk av ei snill dame.
Ho hadde med seg bløtkake med bringebærkrem i........snakk om å vær heldig. 
Det var ei koselig stund.


Denne flotte lykta hadde ho også med. Passa perfekt i utestova mi.
Er ikkje farlig å vær på jobb når slike overraskelsar dukkar opp.
Tusen takk kjekke snuppa.


Desse gledene vil eg dele hjå Vivishagerom og litt til.

¤ ¤ ¤

Tusen takk for alle besøk og fine ord som blir lagde igjen......inspirerande. Nye følgarar har kome til. Veldig kjekt at dåkke vil følge meg på bloggen.....Hjarteleg velkomne !


13 kommentarer:

  1. Pasjonsblomsten din er så vaker, en helt utrolig blomst så da får en tåle at hver blomst bare blomstrer en dag.
    Lykten er lekker, god søndag fra Marit.

    SvarSlett
  2. Det var en vakker blomst og lykta var også skjønn!
    Ha en fin søndagskveld
    klem

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig med besøk på jobben. Den lykta var super fin.
    Pasjonsblomst er fint. Jeg huske at min mor hadde en og hun stelte den virkelig med omhu.

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag, og tusen takk for at du delte denne koselig helgegleden.

    Klem

    SvarSlett
  4. Pasjonsblomsten er et lite knustverk. Vi hadde en i drivhuset i fjor, og i år har vi en ny. Den kom også med sin første blomst i dag=) Fantastisk. Fortsatt fin søndag til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Nydelig blomst og lykt.
    Og så koselig med besøk.

    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så heldig du har vore då:) Bursdag kanskje;)?
    Pasjonsblomsten er ein nydelig blome og så er det visst ei historie til den også knytt til bibelen. Det er visst noko den symboliserer men eg hugsar ikkje korleis det var.
    Har brukt å ha den ute i ei krukke og let den slynge seg oppetter eit stativ. Vakker er den rett og slett! Og for ei flott lykt!
    Fin fin kveld til deg:)
    Klem frå Alva.

    SvarSlett
  7. Kor kjekt å vere på nattevakt når ein får slike overraskingar :)
    Den blomsten er heilt nydeleg, ser ut som porselen.
    Og i morgå eller tysdag kjem fineveret igjen. Det
    er nok mangt og mykje som har vokse i hagen denne helga, også
    slikt som me vil ha vekk ;)

    God søndagsnattevakt !
    Klem

    SvarSlett
  8. Det er riktig at den symboliserer noe: Jeg måtte kikke i en plantebok jeg har, og for dem som er interessert, så står det:
    Pasjonsblomsten blir også kalt Kristi Tornekrone, og skal symbolisere enkelte sider ved Kristi lidelse. Blomsterdekkbladene symboliserer de 10 gode apostlene (Peter og Judas utelates), eller som andre oppfatter det; de 10 bud. De 5 øvrige kronbladene er forbundet med de 5 hovedbegivenhetene: fødsel, lidelse, død, begravelse og nedstigningen til helvete. Den trefargede krone: Purpurknappen Kristus hadde på da han ble fremstilt for Herodes: midten av kronen er hvit: kappen som Kristus hadde på da han ble sendt tilbake til Pilates fra Herodes; det brune indre: Den sømløse linkappen. Arrene: svampen. Under arret er det 5 prikker: De fem sårene. Krysset på arret: De naglene som Kristus ble naglet til korset med. Fruktknuten: Herrens kalk.
    Ikke mindre enn det, faktisk!

    SvarSlett
  9. Så flotte Helgegleder du deler:)
    Koselig med venner som stikker innom på vakt med godis:))
    Nydelig bilder:)
    Ha en fin ny uke:))

    SvarSlett
  10. Pasjonsblomster er noen små underverk! Jeg har ikke den blå, men en som er rosa, og en som er hvit. Den siste kjøpte jeg i vinter på Plantasjen, så den har ikke blomstret enda. Gleder meg til å se den. Du er heldig som får besøk på jobben med kake. Det smakte sikkert veldig godt, ja.

    Ha en ny fin uke. Klem fra Marit

    SvarSlett
  11. Fantastisk, nesten utenomjordisk blomst!

    SvarSlett
  12. Hvilken fantastisk blomst!

    SvarSlett
  13. Heldige du, pasjonsblomsten er nydelig! Hils naboen din også. ;) Klem

    SvarSlett